Veel gestelde vragen
Veelgestelde vragen, klik hier
Vanaf €25 gratis verzending in heel Nederland
(woont u in België? Bestellen kan via: www.zonnehemelfriesland.nl)
Bij bestellingen tot €25 wordt €3,99 verzendkosten in rekening gebracht.
Vanaf €25 berekenen we GEEN VERZENDKOSTEN!
We verzenden veelal via DHL & Postnl. Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een track&trace via de e-mail zodat u uw bestelling gemakkelijk kunt volgen.
Heeft u op werkdagen voor 17uur een bestelling gedaan en betaald?
Dan wordt u bestelling de volgende dag thuis afgeleverd
* Zonnebanken en sauna’s uitgezonderd. Deze worden veelal binnen 1-3 werkdagen gratis thuisbezorgd
Alle zonnebanken & sauna’s worden GRATIS thuisbezorgd. Dus hiervoor betaalt u geen verzendkosten of administratiekosten.
Bij elk product wordt onder het tabblad ‘Extra informatie’ de verzendkosten voor dat product weergegeven. Wanneer u op de knop ‘Bestel’ klikt, ziet u in de winkelwagen de totale verzendkosten staan.
De verzendkosten bedraagt de totale kosten voor:
– Verzending, eventueel verpakkingsmateriaal, klantfactuur, verwerkings- & administratiekosten
Bestelt u voor €25 of meer? Dan betaalt u geen verzendkosten!
Ook zijn er producten die door onze eigen vakmensen geleverd worden. De verzendkosten wordt bij de beschrijving van de betreffende producten vermeld.
*m.u.v. speciale acties en modellen
Bezorging in België:
Bestelt u vanuit België? Bestel eenvoudig via onze website:
www.zonnehemelfriesland.nl
Wilt u een zonnebank of sauna bestellen met bezorging in België, dan is dat mogelijk tegen gerichte meerkosten voor verzending.
Neemt u hiervoor graag contact met ons op (graag vermelden welk type u wilt bestellen met vermelding van uw adresgegevens). U ontvangt dan direct een totaalprijs voor bezorging in België van ons.
Meer informatie over bezorgmogelijkheden vindt u hier:
www.zonnehemelfriesland.nl/faq-items/levertijden-producten/
Veelgestelde vragen, klik hier
Voor 17uur besteld = de volgende dag in huis!!
Heeft u op werkdagen voor 17 uur een bestelling gedaan en betaald?
Dan wordt u bestelling de volgende werkdag thuis afgeleverd
(woont u in België? Bestellen kan via: www.zonnehemelfriesland.nl)
Voor Zonnebanken geldt:
voor 17.00u besteld = (over)morgen gratis thuisbezorgd
Maandag besteld = woensdag in huis
Dinsdag besteld = donderdag in huis
Woensdag besteld = vrijdag in huis
Donderdag besteld = maandag in huis
Vrijdag besteld = dinsdag in huis
Zaterdag besteld = dinsdag in huis
Zondag besteld = dinsdag in huis
Sauna’s levertijd in overleg
We verzenden veelal via DHL & Postnl. Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een track&trace via de e-mail zodat u uw bestelling gemakkelijk kunt volgen.
Bij bestellingen tot €25 wordt €3,99 verzendkosten in rekening gebracht.
Vanaf €25 berekenen we GEEN VERZENDKOSTEN!
De levertijden wordt bij ieder product aangegeven onder het kopje ‘Extra informatie’.
1 werkdag = op werkdagen voor 17.00u besteld? Volgende dag bezorgd
3-5 werkdagen = op werkdagen voor 17.00u besteld? Binnen 3 tot 5 werkdagen thuis afgeleverd.
5-10 werkdagen = op werkdagen voor 17.00u besteld? Binnen 5 tot 10 werkdagen thuis afgeleverd.
De levertijd volgt bij verwerking van uw product = Wanneer uw product door ons verwerkt wordt, nemen we (binnen 24 uur) contact met u op over de levering.
En de meeste gevallen ontvangt u het product al eerder in huis dan aangegeven. Zo kan het nooit tegenvallen.
Bezorging zonnebanken & sauna’s:
Wij werken alleen met de meest betrouwbare transportbedrijven. Voor de bezorging neemt het transportbedrijf vaak contact met u op. Zo weet u precies wanneer uw product afgeleverd wordt.
Mocht er toch, ondanks onze zorgvuldige samenwerking met de transportbedrijven, iets niet naar wens zijn verlopen. Neemt u dan gerust contact met ons op.
Extra service: Voor iedere levering wordt er een afspraak met u gemaakt over wanneer uw bestelling geleverd wordt.
Bezorging in België:
Alle zonnebank- & sauna producten kunt u bestellen via onze webshop:
www.zonnehemelfriesland.nl
Wilt u een zonnebank of sauna bestellen met bezorging in België, dan is dat mogelijk tegen gerichte meerkosten voor verzending.
Neemt u hiervoor graag contact met ons op (graag vermelden welk type u wilt bestellen met vermelding van uw adresgegevens). U ontvangt dan direct een totaalprijs voor bezorging in België van ons.
Meer informatie over bezorgmogelijkheden vindt u hier:
www.zonnehemelfriesland.nl/faq-items/levertijden-producten/
Veelgestelde vragen, klik hier
Welke betaalmethoden zijn er?
Tijdens uw reservering kunt u kiezen voor de volgende betaalmethoden:
1. Veilig betalen via Ideal (directe Ideal betaling via uw eigen bank)
2. Handmatige betaling via Overboeking (u ontvangt een e-mail met de betaalinstructies)
*Na ontvangst van de betaling (2-3werkdagen) kan de gehuurde zonnebank bij u bezorgd worden op de door u geselecteerde bezorgdatum
3. Billink – Achteraf betalen (Binnen 14 dagen betalen via Billink)
4. In3– Gespreid betalen. In 3 keer betalen met 0% rente
*U heeft een betalingsverplichting aan Billink. Hier hebben wij geen invloed op en zijn wij niet aansprakelijk voor..
Alle betalingen verlopen via onze beveiligde website met ssl-certificaten. Hierdoor is uw betaling en zijn uw gegevens altijd beschermd.
IDEAL betaling
Veilig betalen doe je via iDEAL. De iDEAL betaling vindt plaats via de externe partij Mollie.
Door jarenlange kennis in de betaalmarkt staat Mollie garant voor een zo veilig mogelijke afhandeling van de transactie en biedt hiervoor een secure verbinding aan. Mollie heeft van Currence een certificering doorstaan om iDEAL te mogen aanbieden.
Overboeking betaling
Ook als u kiest voor overboeking, wordt de betaling uitgevoerd door Mollie. Zo bent u 100% verzekerd dat uw betaling in goede handen is.
1. Na het afronden van uw bestelling ontvangt u een e-mail met de betaalinstructies.
2. Nadat u betaalt heeft, wordt u bestelling verzonden zodra wij de betaling ontvangen hebben (houdt rekening met een verwerkingstijd van 2-3 werkdagen).
Hoe werkt Billink – achteraf betalen?
Alle aankopen tot €750,- kunnen via Billink – achteraf betalen voldaan worden.
Wanneer u kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, voert Billink een kredietcheck uit. Als die wordt geaccepteerd, word uw bestelling afgerond en ontvangt u een factuur van Billink per email. Deze moet binnen 14 dagen worden betaald. Na het betalen is alles direct afgehandeld!
Wat is het voordeel van achteraf betalen?
Naast het voordeel dat u zelf bepaalt wanneer u betaalt, is het voor u ook een fijne garantie dat u daadwerkelijk het product geleverd krijgt dat u hebt besteld. Een vorm van koopbescherming. Als het product niet aan uw verwachtingen voldoet of iets mankeert, kunt u het direct retour sturen aan de webwinkel waar u het hebt besteld.
Waarom werkt achteraf betalen bij mij niet?
Nadat u uw gegevens heeft ingevoerd, voert Billink een kredietwaardigheidcheck uit. Het kan zijn dat na het invoeren van uw gegevens blijkt dat u niet met Billink kunt betalen. Hiervoor kunnen talloze redenen zijn. Als u de exacte reden wil weten waarom u niet met Billink kunt betalen, dan kunt u dit schriftelijk bij billink aanvragen.
Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal aan Billink?
Als u te laat betaalt, krijgt u van Billink een herinnering aan de openstaande factuur. Houd er rekening mee dat dit extra kosten met zich mee kan brengen. Als u de factuur niet binnen de gestelde termijn betaalt, wordt uw schuld door Billink aan een incassobureau of deurwaarder overhandigd. Deze incasseert vervolgens het openstaande bedrag, inclusief de hoge kosten die dit met zich meebrengt.
Kunnen bedrijven ook achteraf betalen met Billink?
Zeker, bij Billink kunnen zowel particulieren als bedrijven van Billink achteraf betalen gebruik maken.
Waar vind ik de algemene voorwaarden van Billink?
U treft de algemene voorwaarden via deze link.
In3 – In 3 keer betalen met 0% rente
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.
Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode.
Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.
Hoe werkt het?
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje met begeleidend sms’je zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!
- Kies & check:
Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
- 1e betaling & verzending:
Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
- 2e & 3e betaling:
Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.
Veelgestelde vragen, klik hier
Retourneren
Is uw product niet 100% naar wens?
Neemt u dan gerust contact met onze klantenservice op. Wij lossen het graag voor u op!
Gratis retourneren:
- Alle bestellingen tot €400,- incl. btw kunnen gratis geretourneerd worden
- Bij bestellingen vanaf €400,- zijn de verzendkosten van het retourneren voor de klant
- Wilt u een zonnebank en/of sauna retourneren?
Neemt u dan vooraf contact met ons op. Wij regelen het transport voor u. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de klant (bestellingen tot €400 kunnen gratis geretourneerd worden).
- Wilt u een zonnebank en/of sauna retourneren?
Hoe retourneren:
- Stuur ons binnen 14 dagen een e-mail, met eventueel het retourformulier, naar: klantenservice [at] zonnebankwebshop [punt] nl
- Bij bestellingen tot €400 ontvangt u van ons een verzendlabel via de e-mail
- Bij bestellingen vanaf €400 ontvangt u via de e-mail instructies over hoe het product geretourneerd kan worden
- U verpakt het product hetzelfde als u het ontvangen heeft van ons. Eventueel het verzendlabel plakt u op de doos.
- Het pakket kunt u afleveren bij op ieder afleverpunt van DHL. Grote pakketten worden bij u afgehaald op afspraak.
Wetgeving retourneren:
Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 28 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren (alleen na schriftelijke goedkeuring). De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 14 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij Way of Life. Dit kan via klantenservice [at] zonnebankwebshop [punt] nl door gebruik te maken van het formulier wat u hier kunt downloaden.
Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan Way of Life heeft teruggezonden, is de koop een feit.
De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt Way of Life er zorg voor dat binnen 14 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald (nadat het product retour is bij Way of Life). Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer (Bestellingen tot €400 kunnen gratis geretourneerd worden).
Let op: Grote producten, waaronder zonnebanken, hottubs en sauna’s, moeten geretourneerd worden via het transportbedrijf. Wij berekenen de werkelijke transportkosten door aan de klant. De transportkosten kunnen oplopen tot +- €300, afhankelijk van het product.
Enige beschadigingen aan zowel het product als de verpakking, tijdens de zichttermijn, zowel tijdens de retourzending, zullen doorberekend worden aan de klant.
Veelgestelde vragen, klik hier
Mocht er binnen de garantieperiode een defect aan het product zijn dat duidt op fabricagefouten, dan geldt veelal de volgende garantieprocedure.
De klant geeft dit door aan Way of Life. Way of Life neemt de garantie in behandeling. Vaak wordt alleen het defecte onderdeel naar de klant opgestuurd. De klant dient zelf zorg te dragen voor de montage van dit onderdeel.
Schade veroorzaakt door onjuist of verwijtbaar handelen valt echter niet onder garantie.
Veelgestelde vragen, klik hier
Indien u zojuist een bestelling heeft geplaatst en u wilt uw bestelling toch annuleren?
Neemt u dan graag z.s.m. telefonisch contact met ons op.
Wanneer uw bestelling nog niet verzonden is, kan het door u betaalde bedrag direct teruggestort worden.
Veelgestelde vragen, klik hier
WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Wij controleren of onze leden voldoen aan wetgeving en belangrijke informatie op een duidelijk manier op hun webwinkel vermelden. Jij als klant beoordeelt onze leden zodat we weten hoe deze in de praktijk presteren. Op deze manier worden webwinkels zowel door jou als door ons beoordeeld. Dubbele zekerheid dus!
Bij WebwinkelKeur leden heb je de zekerheid dat:
✓ Adresgegevens door ons gecontroleerd zijn
✓ Contactinformatie als telefoon, e-mail, KVK en adres goed vindbaar zijn
✓ Je zonder problemen gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ We kunnen bemiddelen bij geschillen of een bindende uitspraak kunnen doen via Digidispuut.nl
✓ Je echte klantbeoordelingen over de webwinkel kunt delen en bekijken
✓ De webwinkel heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode
Op zoek naar een aangesloten webwinkel of uw ervaring delen? Bekijk dan ons overzicht deelnemers en doe zaken met één van de vertrouwde deelnemers.
Veelgestelde vragen, klik hier
De hele website en webshop is beveiligd door gebruik van een zogeheten SSL certificaat.
Dit kunt u zien door het groene slotje links in de adresbalk.
Hierdoor bent u altijd verzekerd van 100% veilig shoppen…
Veelgestelde vragen, klik hier
U kunt alle producten direct vanaf de webshop bestellen. In de winkelwagen kunt u de verzendkosten van de producten bekijken.
Lukt online bestellen niet? Bel ons gerust zodat u gemakkelijk telefonisch bestelt.
Bij bestellingen tot €25 wordt €2,95 verzendkosten in rekening gebracht.
Vanaf €25 berekenen we GEEN VERZENDKOSTEN!
Heeft u op werkdagen voor 17 uur een bestelling gedaan en betaald?
Dan wordt uw bestelling de volgende dag thuis afgeleverd
* Zonnebanken en sauna’s uitgezonderd. Deze worden veelal binnen 2-3 werkdagen gratis thuisbezorgd
Er zijn producten die een beperkte verzendmogelijkheid hebben. Dit wordt bij het product duidelijk aangegeven. Zo zijn er producten die alleen besteld kunnen worden bij een aankoop van een sauna cabine naar keuze. De producten waar dit bij aangegeven wordt kunnen niet afzonderlijk besteld worden.
Mocht u deze producten toch afzonderlijk willen bestellen? Neemt u dan gerust contact met ons op (tel. 0511-42115).
Veelgestelde vragen, klik hier
U zoekt een zonnebank of sauna, maar weet niet waar u moet beginnen?
- Maak bovenaan de website in het menu een keuze uit bijvoorbeeld ‘Zonnebanken’ of ‘Sauna’s’.
- Wanneer u ietsje naar beneden gaat ziet u aan de rechterzijde van de pagina ‘Filter specificaties’. Hier kunt uw wensen aanklikken. U ziet direct de producten verschijnen die aan uw wensen voldoen.
- Ook kunt direct in het menu kiezen voor het type zonnebank of sauna dat u wenst.
Mocht u er zelf niet uitkomen of wenst u extra advies?
Neemt u dan gerust contact met onze klantenservice op via tel. 0511-421195.
Veelgestelde vragen, klik hier
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Zoals u waarschijnlijk al opgevallen is, hanteren we de laagste prijzen op onze producten. Vanwege het voordeel van hoofddealer van de topmerken Hapro International, Bodyfit maatwerksauna’s & Nobel sauna’s, kunnen we de prijzen zo scherp mogelijk maken.
En altijd met de beste service en advies.
Veelgestelde vragen, klik hier
| Afhalen, bezorgen of geheel laten installeren |
Bij ons kan het allemaal. Wanneer u een product aanklikt ziet u of dit product bezorgd kan worden of ook geheel geïnstalleerd kan worden door ons eigen vakkundig team. Mochten er afhaalkortingen op dit product zitten, wordt dit ook op de productpagina aangegeven.
De standaard afmetingen sauna’s die op de website staan worden veelal thuis bezorgd door een bezorgdienst. Installatie van deze sauna’s is in Friesland (excl. waddeneilanden) geen enkel probleem. Woont u buiten Friesland? Neemt u dan gerust contact met ons op.
Onze maatwerk sauna’s die rechtstreeks in de fabriek in Zeewolde worden gemaakt, kunnen bij ons afgehaald worden, bezorgd worden of zelfs geheel geïnstalleerd. Klik hier voor meer informatie.
| Eigen vakmensen |
Door meer dan 20 jaar ervaring op bruiningsapparatuur en alle soorten sauna’s weten wij als geen ander dat vakmanschap voorop staat. Vandaar dat onze eigen vakmensen in geheel Friesland bij u langskomen om alles naar wens te laten verlopen.
| Goede service na aankoop |
Wanneer er na aankoop nog vragen zijn, of wanneer er iets niet naar wens is. Ook dan staan we voor u klaar. We streven ernaar om iedere vraag zo spoedig mogelijk op te lossen.
Veelgestelde vragen, klik hier
Way of Life is de handelsnaam van de v.o.f. gevestigd aan De Moarrewei 6, 9104LA in Damwâld (Friesland).
Met al meer dan 30 jaar ervaring op sauna en zonnebank gebied weten we wat de klant wil. Wat wij willen, is dat de klant 100% tevreden is.
De laatste jaren is Way of Life, naast de verkoop en diensten in ons centrum, zich tevens gaan richten op de verkoop via de webshop. Door de toenemende vraag, en veel vraag buiten Friesland, om snel en goedkoop zonnebank- en sauna producten te kunnen leveren, hebben we op deze vraag ingespeeld.
KvK 01054241
Veelgestelde vragen, klik hier
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@zonnebankwebshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.